kedd, december 17, 2013

World of Putycraft (2013)

Huh, sokkal nagyobb fába vágtam a fejszém, mint ahogyan én azt gondoltam.
Az alapvető probléma abban rejlik, hogy kevés szerepjátékos tapasztalattal rendelkezem és úgymond én számítógépes verzióban kezdtem el készíteni eme kis játékszerűséget.
Mármint nem írtam programot vagy modelleztem, nem erről van szó, hanem magának a játéknak az alapját, így kezdtem el csinálni. De nem jó...

Szóval most benne vagyok a nagy melóban. De nem csak vele, hanem úgy mindennel. Nem hagyom magam unatkozni. Én már csak ilyen vagyok. (Áldás vagy átok?)

Mellékesen leírnám ide a World of Putycraft mellett futó kis projekteket:

- Infernál (Első könyv) - A kezdet
- Kerek-erdő közepén
- Non-verbális

(mellékesen még verseket is szoktam írni)

Szüneteltetett projektek:

- 100 ember
- Kifordítva
- A lány, aki szerettem
- Kopott sikítás
- Téboly (átírás)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

A szüneteltetettek előreláthatólag majd csak 2014-ben lesznek elindítva valamikor.

Jelenleg most erre koncentrálok nagyon, meg az Infernálra. Az Infernál meg már 1000 éves anyag, sokszor újraírt, gondolt, szerkesztett kis iromány.
Ott is elakadtam már az első fejezet logikájában. Ügyes vagyok, nagyon.
Olyan nehéz mindent elkezdeni. Továbbgondolni már könnyebb.

Csak hogy mindenki képben legyen, hogy miről is van szó a World of Putycraftban:

Van egy csodálatos (még ki nem dolgozott) fantasy világ, ahol az egész történet igazából, egy iskolai poénból kezdődött és fejlődött tovább.

A főszerepelő maga Putyu, akivel kezdődött ez az egész. Elképzeltünk egy alternatív világot neki, ahol ő a "király".

Aztán bevonódott a történetbe a húga is, akit Hangyafejűnek csúfoltak, így kapta tőlünk a Hangyee becenevet. Őt egy boszorkánynak képzeltük el, aki képes Kan cigányok idézésére.
Poénból még azt is felvetettük, hogy az a Kan cigány szintben sokkal magasabb, mint maguk a karakterek.

Később már azon kaptam magam, hogy a történetbe egy Kan cigányt is beleképzeltem, nem mint alárendelt szolga (Hangyee-é), hanem mint önálló játékos.
Így a játszható karakterek (vagyis inkább kasztok, vagy nem is tudom mik, sablonok talán) száma elérte a 3-mat.

De a hülyeség nem állt meg ennél. Folytatódott tovább...

Így jött az ötlet, hogy egy másik osztálytársunk (Szendrei Balázs - Mogyi, Uhuh) is belekerül a történetbe, de ő már egy kiegészítő történet keretein belül, ahol Putyu és társai segítségére jön be a történeti szálba.

A kiegészítő történet még nevet is kapott, ami a Sötét idők lett.

Az alaptörténet dióhéjban annyi lett, hogy az iskola, ahova jártunk (Móricz) és egy másik iskola, ami a konkurenciának számított abban a városban (igazából nem), hadban áll egymással, mert a másik iskola vezetői el akarják pusztítani a Móriczot, hogy egyértelmű dominanciájuk legyen a városban.

A sötét idők története már teljesen más tésztának számított. Ott a történet lényege az, hogy az egyik ottani dolgozó (nem nevezem meg - anonimitás törvénye) elárulta az igazgatót (fővezért), szövetkezett a másik iskola vezetőivel, így megölte felettesét, átvette az irányítást, és kegyetlen sorsot hozott az intézményre és a hozzákapcsolódókra.

Felborították az egyensúlyt és ezzel hatalmas sötét erőket szabadítottak el.

Ugyanezen történethez csatlakozott még (de nem utólagosan) Kolis Laci (egy másik osztálytárs), aki egy másik városból származott.
Külön infóként azoknak, akik nem tudnák:

Putyu és Uhuh, Kisújszállásról valóak, míg Laci Fegyverneki. Ezzel nem árultam el semmi nagy titkot.

Hogy ne kelljen összemesélni a szereplőket, ezért minden karakter egy helyen kezd, az iskolában.
Az iskola falai mögött mindenhol ellenség leselkedik. Persze vannak szövetségesek is.

A küldetésadó emberek közé beraktam magam (persze én nem akarok KM - Kaland Mester lenni), hogy én is adjak egy-két szájamíze szerint kitalált kis megbízásokat.

Különálló karakterként nem raktam bele a játékba, de meg van rá a sansz ;)

Igazából a lényeg a szórakozás lenne és nem a halál komolyan vett "megyek és ölök" történet.

Komolytalanságom nagyon jól tükrözi az alap karakteri bónuszok táblázata (amit most nem rakok ki, mert még dolgozok rajta).

És hogy látszódjon, hogy nem is akartam senkit sem megsérteni ezzel az ötletemmel, senki sincs olyan képességekkel ellátva, amik trágárak vagy leminősítené őket.

Jó a Kan cigány név elég erős, de az ő esetében nem valós személyről mintázott karakterről van szó, ő teljes mértékben kitalált.

Ez a cikk még majd folytatódik valamikor, amint tudok valami fejleményt írni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése