kedd, szeptember 02, 2014

Szeptemberi hírek

Először is szeretném azzal kezdeni, hogy munkálkodom, ahogy tudok.

Egy játékot szeretnék figyelmetekbe ajánlani, ami szerintem nagyon szórakoztató és érdekes.

PSYCHONAUTS


A játék varázsa abban rejlik, hogy nagyon jó kaland elemek vannak benne, mivel kalandjáték.
Mászkálni kell, gyűjtögetni, közben fejlődnek a képességeid, sőt van, amit menet közben szerzel meg.

wikipédia link itt található. (Csak, hogy ne nekem kelljen mesélnem róla)

De azért én is leírom röviden (amit megtudtam eddig, mert ugye még játszok vele):

2005-ben jelent meg ez az üdítő csemege, amely platform játékként van nyilvántartva, bár én jobb szeretem a kaland vagy mászkálós kategóriába sorolni.
Már amikor először találkoztam vele (2005-2006 környékén) demo verzióban, rögtön beleszerettem.

Mindene megvan, amit én szeretek az ilyenféle játékokban:

- mese-szerű grafika (ami mellesleg elég szép is)
- a pályák kivitelezése (tisztára egy Prince of Persia vagy akármilyen más mászkálós, ugrálós játék jut róla eszembe)
- gyűjtögethetünk különféle dolgokat (Arrowheads - nyílfejek, amiket vásárlásra tudsz használni,
PSI kártyák
, PSI Challenge Maker (amitől szintet lépsz) és (területtől függően) Scavengers Hunt Items (ezek ilyen ereklyék)

Ezeket az eszközöket a "való" világban lehet gyűjteni.

Figments (ezek ilyen rajz - firka ábrák) pályánként változó mennyit kell gyűjteni.
Ezekből, ha kigyűjtesz 100-at, akkor lépsz 1 szintet.

Vaults (ezek ilyen malac kinézetű széfek), amikben különböző tárgyak lehetnek:
- élet visszatöltő
- lövedék visszatöltő (psi blast vagy mind blast)
- arrowheads - nyílfejek

Cobwebs (ezek ilyen lila pókhálók), ha kigyűjtöd mind, akkor hozzájárul a szintlépéshez.
Ezekből tudsz PSI kártyákat létrehozni.
A PSI kártyákat a PSI core-okkal kell összekapcsolni (az egyik területen), amik PSI Challange Makert eredményez.
Megjegyzés: A PSI core-t a boltban tudod megvenni 10 Arrowhead fejében (ami nem egy ökör ára, röhögve megszerzed)

Emotional Baggages (Érzelmi poggyászok) - ezekhez meg kell találnod a TAG-eket
(amik számomra csak ilyen biléták),
ha kigyűjtöd mind, akkor kapsz egy PRIMAL memory videót a pályától függően.
Minden pályán 5 féle ilyen poggyász található (ha megtalálod).

Ezeket az elemeket úgymond az "elme" világában találhatjuk meg.

A játék is arról szól, hogy egy táborban különböző gyerekek, akikből Pszichonauták lesznek, ha elérik, megtanulják használni a képességeiket az elme világában (és a valóságban is).
A főhős egy Razputin (orosz név) nevű cigány (gypsy) gyerek, akit csak Raz-nek hívnak, (mert az úgy menő) elmenekül ebbe a táborba, hogy ő is ilyen vagány mentál harcos legyen.
Vele fogunk játszani sok-sok pályán keresztül.

Irányítás:

Nos, az irányítást nem akarom fényezni. Eléggé rossz, amikor a kamera olyan pozícióba áll, ami számunkra nem annyira kedvező és ezen azzal se nagyon tudsz segíteni, hogy az egérrel megpróbálod elforgatni, mert a játék azt mondja: KAPD BE A FASZOM!

Gombok:

WASD (mozgás) továbbá a numpadon a 2,4,6,8.
Space (ugrás)
Jobb egérgomb, Q, E (különleges képesség)
Bal egérgomb (szimpla ütés)
Görgő lenyomása (Karakterszemszög nézet)
Tab (statok lekérése, ha nem látszódnának)
F (használ, párbeszéd indítás, meg egyéb kis funkciók)
X (kilépés, eszköz elrakása)
Esc (kilépés, eseménynaplót hozza elő)
[ (Inventory) (Én átállítottam I betűre az értelem miatt)
] (Képességek) (Én átállítottam P betűre az értelem miatt)
Bal Shift (Célzás, Koncentráció) (ez a funkció a lövésnél fontos, továbbá, ha megvan a képességed, akkor be tudod kapcsolni, hogy ilyen lufi szerű gömböt képezzen és úgy ereszkedj alá a népnek)

Mivel egeret is lehet használni, ezért az egér érzékenységét is be lehet állítani (vagy ha van konzolod, akkor annak a deadzone-ját).

PSI Powers (egy kivételével mind megvan nekem):

Shield (pajzs): Egy energia buborékot hoz létre, ami a közelharci támadásokat szolgáltatott kivédeni.

Idővel ez a képesség olyan szinten fejlődik, hogy a közelről támadót sebzi is.
Távolsági támadások ellen is jó (csak a gép geci és ha észreveszi, hogy pajzsot használsz, addig direkt nem támad).

Marksmanship (Lövészet, maradjunk ennél a fordításnál):
Ennél a képességnél használható a PSI Blast vagy Mind Blast (nem emlékszem mi a neve).
Idővel ez a képesség több ellenséget is képes sebezni.

Levitation (Levitáció):
Ez az egyik kedvenc képességem. A nevéből már sokan ismerhetitek milyen levitált állapotban egy karakter.
Na, ez itt sokkal mókásabb! :)
Egy színes gömböt hoz létre, amit maga alá rak és pattogni tud rajta, mint egy labdán.
Sajnos esés közben nem lehet használni, csak földről.
Viszont ezért van a másik tulajdonsága (amikor lenyomod a SHIFT-et):
Valóságos ejtőernyőssé válsz, amíg lenyomva tartod a gombot.
Viszont ez után, ha megnyomod az ugrást, újra magad alá tudod rakni a gömböt.

Ennél a képességnél is kap egy sebző képességet a gömb, ami alattad van.

Telekinesis (Telekinézis):
Tárgyakat és embereket foghatsz meg és hajíthatsz el, ahova csak akarod.
Vagyis az elme világában mindenhol működik. A valóban már kevésbé.
Még nem figyeltem meg, hogy milyen fejlődései vannak ennek a képességnek, de valószínűleg a hatásfoka nőhet.

Invisibility (Láthatatlanság):
Bizonyos időre láthatatlanná tudsz válni. Ez egy igazán egyértelmű képesség. Tisztában lehet vele mindenki, hogy mire is való. Védelmi szerepe van. Vagy lehet használni támadásra is.
Ez a képesség az időtartamában hosszabbodik meg.

Pyrokinesis (Gyújtogatás):
Tüzet lehet csiholni tárgyakon és embereken.
Nem annyira tetszetős képesség, mivel időbe telik, mire sikerül beizzítani valakit (oldalt egy hőmérő jelzi).
Ez a képesség gondolom a gyorsaságában fejlődik.
Nagyon hasznos képesség bizonyos küldetések szempontjából.

Clairvoyance (Tisztán látás - Telepátia):
Képes vagy az emberek szemén keresztül nézni/látni a világot.
Rendkívül hasznos képesség, ugyanis egy csomó dolgot kideríthetsz vele, továbbá ezzel jutsz tovább bizonyos pályákon.
Nem tudom, hogy ez a képesség miben fejlődik vagy fejlődik e egyáltalán.
A képesség használatához, csak megfelelő távolságra kell állni a személytől.

Ennyit mára, a mai rovatba. Később folytatom még.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése