kedd, október 21, 2014

Kedd, eső, WOP

Amint ígértem itt a következő heti blog, ami kijöhetett ezen a héten.

Mai témám:

Hogyan keletkezett a World of Putycraft ötlete

Az már köztudott, hogy a World of Putycraft nagy vonalakban miről akar szólni, viszont az kevésbé ismert, hogy mi indította el az egész ötletáradatot.

Próbálom minden emlékemet alaposan felidézni, hogy semmilyen részletről nem maradjatok le.

1. A való életből merített személyek adták az ihletett 
(kivéve, akik kitaláltak).

Ennél a résznél szeretném kiemelni a címadó személyt: Balla István, de személyiségi jogok miatt, csak Putyut.

Igen, a cím szorosan fűződik a nevéhez. Mert eredetileg ő adta meg az eszközt az alkotáshoz.
Ezer köszönet érte.

Még mindig ide tartozik a testvére, akinek a pontos nevét nem tudom, de nem is baj, inkább csak a történetbeli fantázia nevét közölném: Hangyee.

Honnan ez a név?
Hogyan keletkezett?

Az iskolában a köreinkben hangyafejűnek csúfoltuk, innen hát ez a találó név.

A részletekre nem térnék ki, mert az már a hivatalos történet része, maradjunk csak annyiban, hogy ezek az alap ötletek.

És egy harmadik (fiktív) szereplő, a Kan cigány.
Mindenféle rasszizmustól mentesen, itt nem az etnikumok kifikázásáról van szó, de azt hiszem, hogy ezt már említettem egyik írásomban.

Nagyjából ők lennének a történet támpillérjei.

És akkor felsorolhatnám a Móricz Zsigmond suli fele tanár gárdáját, akik belekerültek.
Nem rossz szándékból. És nem publikus név szerint.
Ezzel a történettel én senkinek nem akartam sosem ártani.
Ez csak ilyen szórakoztató iromány.

Szívesen gondolok azokra az emberekre, akik belekerülnek a történetbe, mert úgymond történelemmé, legendává emelem ezen embereket az írás által.

Ha másképp nem is, de az írás által (talán) örökre fennmaradhat ezen személyek emléke, tettei.

2. A játék, ami meghódította a világot: World of Warcraft

Igen, nagyon erős névhasonlóság van a két dolog között.

De nem akarok fizetni! :D

Ha valaha elkészül a mű, látni fogjátok, hogy a két dolog mégsem ugyanaz.

Bár az alapötletben hatalmas szerepet játszott (sőt a kezdeti őrültségemnek köszönhetően szinten mindent onnan is vettem volna) még is úgy döntöttem, hogy térjen el a kettő.

Szerepjátékot mindenkinek!

Innentől kezdve megindult a lavina és a szereplők száma is el kezdett bővülni.

Belekerült a történetbe klónom: Nagy Laci 2, aki Kolis Laciként lett titulálva.

De itt is volt sorrend. Előtte még Szendrei Balázs, aki Uhuh-ként tűnt fel a színen, jelent meg.

Ugye, a Kisúji nép összetartásában, Uhuh elhatározta, hogy segít Putyunak megmenteni a világot (Móriczot).

Később, valahol a kollégium felől is meginogtak a falak, arra ösztönözve Lacit, hogy ne maradjon ki a jóból.

Így már 5 főbb szereplőt számolhatott az egész francishe.

Putyu - a gyógyító
Hangyee - a boszorkány
Kan cigány - a tolvaj
Uhuh - a természetörző
Kolis Laci - az alkohol lovag

Mindenkinek megvolt az alapsémája a WOW-ból:

Putyu - priest
Hangyee - warlock
Kan cigány - rogue
Uhuh - druid
Kolis Laci - death knight

Aztán ez az alapséma lett elvetve és teljes mértékben átformálva valami mássá.

Jelenlegi helyzetben így néz ki a dolog:

Ők öten nem játszható karakterek, hanem legendás hősök (vagyis a történetben fognak legendává válni).

És maga a szerepjátékban, akárkiből akármi lehet. Nincsenek lekötések (még).

Vagyis, te elkezded egyszerű kis parasztként, akiből lehet hatalmas harcos, varázsló, mágus vagy akármi.

Putyuék csak egy irányzék, ami megmutatja, hogy mivé lehetne válni.

3. Valós helyszínek adták az ötletet a világ felépítéséhez

Már az előző pontban is írva vagyon, hogy Kisúj, azaz Kisújszállás. Mivel az egész történet a szakközépiskolás éveinkhez köthető, így nem csoda, ha nem csak a szereplők, de a helyszínek is valódi, létező dolgokból lettek merítve.

Egy korábbi bejegyzésemben azt hiszem még térképeket is raktam ki, amiket még mindig nem dolgoztam ki.

De hamarosan visszaszerzem az anyagokat és tudom majd folytatni.
A térképek megvannak feltöltve Google Drive-ra, csak éppen volt hozzá egy kis leírásom, amire szükségem lenne, mert nem tudom fejből megmondani, hogy hova mit képzeltem el.

Viszont a későbbi világ már teljesen kitalált helyszíneket is tartalmaz.

A világ kettősségét még meg kell beszélnem, segédemmel és egyben nagyon jó barátommal, klónommal: Lacival.

4. A gondolat nagy betegség

A 2. pont ötletének köszönhetően aztán rengeteg ötletem született azzal kapcsolatban, hogy milyen fegyverek legyenek, milyen dungeon (barlang) vagy raid (portya) legyen.
Milyen szörnyek mászkáljanak a világban. Milyen questek (küldetések) legyenek.

Egy szóval leírva, minden, ami egy szerepjátékhoz köthető.

Ezek az ötletek lettek aztán eldobva, hogy egy új szemszög szerint épülhessen fel a szerepjáték.

Eredetileg úgy terveztem, hogy 30 szint legyen a játékban, amit a játékosok elérhetnek, de a 30-as szint elérése után már kb ilyen félistennek megfelelő erővel bírjanak.

Na, ennyi lenne, amit így nagy vonalakban összeszedtem.

Köszönöm azoknak, akik olvassák és követik a blogot, hogy időt szakítanak az én agymenéseimre, és még a legzordabb körülmények között is képesek kitartani a blogom mellett.

Ezen a héten holnap lesz utoljára, hogy írok.
Minden jót!

Ui.: Off téma, ez utólag jutott eszembe.

Régen Emo is Love nevű fantázia banda átkeresztelkedik majd valamire (még nem tudom mi lesz az új név).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése